That 'fakta'

Assalamualaikum.

Walaupun cuti panjang, tetap tak boleh nak tengok TV. Remote control dicontrol oleh adik, asyik tengok kartun je. Sad life ~

Ceritanya macam begini, hari tu sepupu Fisha ni sedu, kesian menengoknya. Lepas tu, tiba-tiba je adik Fisha ni tak tentu pasal muncul lepas tu cakap :

Weh kau tahu tak kalau kau sedu 100 kali, boleh bawa maut

Sepupu Fisha tu kecik lagi, taklah kecik sangat, umur dia 6 tahun. Tak pasal-pasal budak tu panik.
Pelik juga eden mendengarnya bila adik Fisha cakap macam tu, fakta mana dia baca.
Then, Fisha tanya dia, dia dapat fakta daripada mana sampai sedu 100 kali boleh meninggal dunia ni.

And then dia jawab :

Adik tengok Maruko, kawan dia cakap boleh maut kalau 100 kali sedu.

Adik Fisha ni memang tengok kartun je lebih, sampai terpengaruh sekali ._.
Rasanya masa Fisha kecik-kecik dulu takde lah Fisha terpengaruh macam adik Fisha ni, ye lah sebab Fisha tengok kartun tak bercakap macam Teletubbies haha.

Oklah, sampai sini saja lah. Wassalam :)

7 comments:

Ayuni Sara said...

hahaha...laa, tgk kat Maruko rpenyee...ingt betol2 dah td...ciss!

Ain Nafisha said...

Ayuni Sara : Hahaha. Tahu takpe, tulah terpengaruh sangat dengan kartun hu haha.

Nadratul Syazwana said...

Hahahhahah bahaya betul budak kecik sebarkan fakta macam ni hahaha

Ain Nafisha said...

Nadratul Syazwana : Haha tau takpe, bahaya betul sebab kartun punya pasal hehe.

miss fifi said...

Fifi selalu tengok Maruko ni, fakta memang banyak yang mengarut :D

Ain Nafisha said...

miss fifi: samalah :D fisha selalu tengok jugak kartun tu memang banyak merepek

Anis Adnan said...

kelakarlah adik fisha. hahaha.